athlete-barbell-body-931321

Dlaczego treningi siłowe są ważne dla wszystkich?

W swojej pracy niejednokrotnie spotkałem się z opinią, że siła jest najważniejszą cechą motoryczną, wpływającą na wszystkie pozostałe cechy. Pamiętaj bez względu na to czy jesteś zawodowcem, sportowcem amatorem, czy osobą, która nie ma nic wspólnego z aktywnością fizyczną – SIŁA JEST NAJWAŻNIEJSZA!! Oto kilka powodów dla których powinieneś wykonywać treningi siłowe:

  • Otyłość zabija!! Trening siłowy, spala tkankę tłuszczową, buduje mięśni, poprawia kompozycję ciała, czyli sprawia, że będziesz zdrowy i wolny od chorób. Właściwie na tym mógłbym poprzestać, bo zdrowia jest najważniejsze i pozwala cieszyć się życiem.
  • Jak już mowa o radości z życia to wykonywany regularnie trening siłowy z obciążeniem, podnosi poziom testosteronu, obniżając przy tym poziom kortyzolu – hormonu stresu. Uczęszczając na siłownię jesteś szczęśliwszy i mniej podatny na depresję.
  • Trening siłowy podnosi produktywność w pracy. Wszystko za sprawą szybszego przepływu krwi, a wraz z nią transportu glukozy do mózgu i innych komórek naszego ciała. Dzięki czemu myślimy wydajniej i reagujemy szybciej. To samo dotyczy nauki. Niedługo sesja, więc zamiast siedzieć 10 godzin wpatrując się w strony podręczników, zrób krótką przerwę na kilka pompek, brzuszków podciągnięć, a jeszcze lepiej udaj się na siłownię.
  • Mniejsze ryzyko kontuzji. Podnoszenie ciężarów wzmacnia nasze mięśnie, stawy oraz ścięgna, dzięki czemu zwyczajne potknięcie na ulicy nie zakończy się naderwanym wiązadłem lub innym urazem. Jeżeli jesteś sportowcem gier zespołowych, piłkarzem, koszykarzem to z pewnością wiesz jak kontuzjogenny jest to sport i powinieneś zrobić wszystko, aby zminimalizować ryzyko urazów.
  • Trening oporowy z obciążeniem zwiększa gęstość kości w każdym wieku, poprawia koordynację oraz stabilizację przez co zmniejsza ryzyko upadku. Znajduje się on wśród najważniejszych zaleceń dla osób starszych oraz zagrożonych osteoporozą.
  • Sprawi, że będziesz lepszym atletą, zawodnikiem bez względu czy twoim sportem jest trójbój siłowy, bieganie ultra czy też koszykówka. Punkt ten rozwinę w przyszłości, wstawiając konkretne badania potwierdzające to stwierdzenie.

Tyle ode mnie, idę podnosić ciężkie rzeczy!!

#treningisiłowe